李建军的小可爱

本人的cp线比较冷,我可能是同人文界的一股泥石流吧。一生的索博,锤星,?

米傻的感恩节诗

这是我自己翻译的可能翻译不出米傻的那种,不要介意,我真的超级爱米傻,希望大家也喜欢,如果可以的话,请把你们的小红心和小蓝手点一点啊,我感激不尽。


 

听说读了米傻的诗,也可以跟他一样考芝加哥哦😁😁


 

A.M.  


 

Waking up  

There are always things  

to be grateful for.

Obvious, easy things.


 

Live the first sun climbing past

the petals of the bougainvillea

through my bedroom window

and knocking in patches

on my eyelids. 

That’s easy.

How could I not be thankful for that?


 

Or another thing.

Watching her sleeping cheeks

stretch into her yawning,

“I love you, 

good morning” grin.

If you saw it, you’d know,

Anyone’d feel lucky then.


 

Or the scratching of those little

finch feet on the feeder.

I think when I hear that,  

“Thank God. Thank God for that.”


 

But this morning, 

when I swung, sitting sideways 

on the edge of the bed,

in that space before standing,

I found a big thing 

I had been missing.


 

I am grateful for me,

and I have to remember to 

thank myself for everything.


 

清晨


 

清晨,总在满怀感恩中醒来

显然,这并不困难


 

第一缕晨曦微启

顺着九重葛的花瓣蜿蜒爬上

照入我的卧室的窗前

轻叩我合上的双眼

得到美景是多么容易

我又怎能不为之常怀感恩


 

除了这美景外

那便是看着她熟睡的脸颊

直到她打着呵欠醒来

“我爱你,早安”

贝齿轻启,漾开一抹笑

此情此景,若得所见

有妻如此,夫复何求


 

还有小鸟在他们餐盘上

留下粗浅不一的抓痕

我想我能听到那些声音

“感谢上帝,

感谢您给予我的一切”


 

但这个清晨

当我七摇八晃地侧坐在床橼时

那个让我在起身前安坐片刻的地方

让我领悟到一件

我从不曾在意的


 

便是,

我应当感恩的还有我自己

我须谨记

要为我过得到的一切美好

感恩自己


评论(7)

热度(23)

  1. 共1人收藏了此文字
只展示最近三个月数据